Home » Témata zdraví a bezpečnosti » Zdraví, výživa, bezpečnost potravin a předmětů... » Zdraví, výživa a potraviny » Reklama by neměla překračovat národní vodítka...
Stáhnout článek jako PDF Vytisknout

Reklama by neměla překračovat národní vodítka pro střídmou konzumaci alkoholu

„Už si měl dnes své tři kousky?“, občas slýchám v regionálním vysílání. Míní se tím 3 piva bez udání obsahu alkoholu a objemu. Mazané. Laik si pod tím zřídka představí nealkoholické pivo a méně než tři půllitry. Podobné rozhovory zní ve veřejném prostoru i na téma víno či tvrdý alkohol. Zvláště na sklonku roku, kdy nejeden z nás překročí „maximální dávky pro nárazové pití“. Členské země v EU se na zasedání Rady EPSCO 7. 12. 2015 shodly na potřebě nové strategie EU pro alkohol, a to směrem ke snížení nadměrné konzumace, ve které ČR vyniká. Prohibice je nesmysl, alkoholické nápoje jsou součástí naší historie, současnosti i budoucnosti. Cílem naší práce proto bylo srovnání dostupných národních vodítek pro střídmou „nízko-rizikovou“ konzumaci alkoholických nápojů. Národní vodítka v ČR existují. Jsou kvantitativně srovnatelná např. s Německem a Rakouskem.


Prehled_voditek_pro_stridmou_konzumaci_alkoholu_etanolu_.pdf Prehled_voditek_pro_stridmou_konzumaci_alkoholu_etanolu_.pdf (1,02 MB)


J.Ruprich, CZVP Brno, 22.12.2015

Nahoru