
Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce
Číslo: 10-S4-2021-VUBP
Řešitel: Mgr. Kateřina Bátrlová
Poskytovatel: Ministerstvo práce a sociálních věcí
Spoluřešitel: Státní zdravotní ústav
Doba řešení od: 07/2021
Doba řešení do: 12/2023
Příjemce: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
https://vubp.cz/vyzkum-a-vyvoj/aktualne-resene-projekty/?id=125
Zdroj: Institucionální podpora
Popis: Cílem výzkumné aktivity je vytvoření certifikované metodiky v prevenci psychosociálních rizik při práci u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě. Inovativní metodika bude složená z checklistu a na něj přímo navazujících intervenčních technik pro primární, sekundární a terciární prevenci psychosociálních rizik při práci. Součástí výstupů budou i konkrétní příklady dobré praxe.
Výstup:
2021
O – Jak chránit zaměstnance vystavené náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – možnosti intervenčních opatření – článek ve sborníku
2022
O – Psychosociální rizika u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – výsledky dotazníkového šetření z prosince 2021 – rozšířený abstrakt
O – Psychosociální rizika u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – nerecenzovaný článek
O – PSYCHOSOCIÁLNÍ RIZIKA U ZAMĚSTNANCŮ VYSTAVENÝCH NÁROČNÉ KOMUNIKACE S KLIENTY NA ÚŘADECH PRÁCE – stať ve sborníku
O – Psychosocial Risks at work in employees exposed to demanding communication with clients at employment offices in the Czech Republic – abstrakt ve sborníku
O – PSYCHOSOCIÁLNÍ RIZIKA U ZAMĚSTNANCŮ VYSTAVENÝCH NÁROČNÉ KOMUNIKACI S KLIENTY NA ÚŘADECH PRÁCE – článek ve sborníku
O – Prevencia psychosociálnych rizík a psychickej pracovnej pracovisku – článek ve sborníku