Ukončené projekty

Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce

Číslo: 10-S4-2021-VUBP

Řešitel: Mgr. Kateřina Bátrlová

Poskytovatel: Ministerstvo práce a sociálních věcí

Spoluřešitel: Státní zdravotní ústav

Doba řešení od: 07/2021

Doba řešení do: 12/2023

Příjemce: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.

https://vubp.cz/vyzkum-a-vyvoj/aktualne-resene-projekty/?id=125

Zdroj: Institucionální podpora

Popis: Cílem výzkumné aktivity je vytvoření certifikované metodiky v prevenci psychosociálních rizik při práci u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě. Inovativní metodika bude složená z checklistu a na něj přímo navazujících intervenčních technik pro primární, sekundární a terciární prevenci psychosociálních rizik při práci. Součástí výstupů budou i konkrétní příklady dobré praxe.

Výstup:

Vsouhrn – Souhrnná výzkumná zpráva – s přílohami

 

2021

O – Jak chránit zaměstnance vystavené náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – možnosti intervenčních opatření – článek ve sborníku

O – Analýza psychosociálních rizik při práci a doporučená navazující intervenční opatření – checklist

W – Workshop „Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě“ 11. 11. 2021.pdf

 

2022

O – Psychosociální rizika u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – výsledky dotazníkového šetření z prosince 2021 – rozšířený abstrakt

O – Psychosociální rizika u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – nerecenzovaný článek

O – PSYCHOSOCIÁLNÍ RIZIKA U ZAMĚSTNANCŮ VYSTAVENÝCH NÁROČNÉ KOMUNIKACE S KLIENTY NA ÚŘADECH PRÁCE – stať ve sborníku

O – Psychosocial Risks at work in employees exposed to demanding communication with clients at employment offices in the Czech Republic – abstrakt ve sborníku

O – PSYCHOSOCIÁLNÍ RIZIKA U ZAMĚSTNANCŮ VYSTAVENÝCH NÁROČNÉ KOMUNIKACI S KLIENTY NA ÚŘADECH PRÁCE – článek ve sborníku

O – Prevencia psychosociálnych rizík a psychickej pracovnej pracovisku – článek ve sborníku

O – Psychosocial risks at work in employees exposed to demanding communication with clients at employment offices in the Czech Republic – plakát

 

2023

O – Occupational Psychosocial Risks Identification and Assessment at Labour Offices in the Czech Republic – nerecenzovaný článek

O – Přehled intervenčních opatření v prevenci psychosociálních rizik na pracovištích úřadů práce v období 9/2022-3/2023 – abstrakt ve sborníku

O – Analýza psychosociálního rizika na pracovištích úřadů práce v ČR – abstrakt ve sborníku

O – Psychosociální rizika u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce – abstrakt ve sborníku

W – Workshop „Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě“ 1. 11. 2023 – workshop

O – Policy Brief VÚBP, v. v. i. – 4/2023 Možnosti intervenčních opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty ve veřejné správě se zaměřením na úřady práce

Jost – BÁTRLOVÁ, Kateřina; LIPŠOVÁ, Vladimíra; MRÁZOVÁ, Karolina. Intervenční opatření u zaměstnanců vystavených náročné komunikaci s klienty na úřadech práce: shrnutí projektu. Časopis výzkumu a aplikací v profesionální bezpečnosti [online]. 2023, roč. 16, č. 3-4. Dostupný z: https://www.bozpinfo.cz/josra/intervencni-opatreni-u-zamestnancu-vystavenych-narocne-komunikaci-s-klienty-na-uradech-prace. ISSN 1803-3687. – článek