Aktuality
Nikča Vapírka na TV Barrandov – kampaň „Nikotin víc bere než dává“ zaujala média
07. listopadu 2024 | Autor: TV Barrandov
Státní zdravotní ústav ve spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví ČR zahájil 1. 11. 2024 mediální kampaň s názvem „Nikotin víc bere, než dává“, zaměřenou na prevenci užívání nikotinových výrobků.
Snadná dostupnost těchto výrobků a jejich oblíbenost, především mezi dětmi a mladistvými, představuje vyšší riziko vzniku závislosti již v útlém věku. Státní zdravotní ústav se sledování užívání nikotinových výrobků věnuje dlouhodobě. Podle studie GYTS z roku 2022 užívá elektronické cigarety 21,4 procent žáků a studentů ve věku 13 až 15 let. Ve věkové kategorii 15-24 let se výskyt uživatelů elektronických cigaret mezi lety 2020-2023 dokonce ztrojnásobil (dle výzkumu NAUTA). Je tedy více než nutné varovat mladistvé před riziky spojenými s užíváním alternativ tabákových výrobků, které reálně ohrožují jejich zdraví.
Kampaň bude po dobu 2 – 4 týdnů probíhat na internetu, sociálních sítích, ve školských zařízeních a zařízeních zdravotnických služeb a také v dopravních prostředcích. Cílem kampaně je informovat o rizicích těchto výrobků a zejména o vysoké návykovosti nikotinu. Jsme rádi, že kampaně si všímá i televize Barrandov:
Další informace ke kampani včetně videí naleznete zde: